Alfa Romeo Giulia!

25 czerwca 2015

Giulia!
Wczoraj premiera, dzisiaj zdjęcia, garść danych i trochę domysłów.

Świat potrzebuję Alfy, a Alfa potrzebuje dobrego samochodu. Wygląda na to, że właśnie się doczekaliśmy. Napęd na tył, silniki zaprojektowane z Ferrari, idealny rozkład mas, skrzynie ręczne i dwusprzęgłowe – no i ten dizajn!


Patrzę na te zdjęcia i tak sobie to tłumaczę: włosi chcą skubnąć serię 3 i resztę ekipy, więc musieli zaprojektować stylistycznie ‚ostrożny’ samochód który nie odstraszy konserwatywnych klientów, a jednocześnie będzie stuprocentową Alfą. Moim zdaniem jest po prostu piękna – ma idealne proporcje, dużo smaczków, świetnie wygląda z profilu.  Zobaczcie jak wyrzeźbili maskę od scudetto wzwyż, ‚wywracający się’ próg albo tył z fishtailem. To jeden z tych samochodów na który można patrzeć i patrzeć i jeszcze chwilę patrzeć i długo się to nie znudzi.
Szkoda tylko, że nie pokazano normalnej wersji, wiedzielibyśmy jak Giulia wygląda bez ogromnych Telediali czy agresywnego bodykitu.

Silniki. Poza Koniczynką, czyli niemal trzylitrowym V6 z podwójnym doładowaniem (510koni!) Włosi serwują nam czterocylindrowe, dwulitrowe benzyny: 178, 247 i 326 koni oraz równie czterocylindrowe ale ponad dwulitrowe diesle: 133, 178 i 207 koni. Na dokładkę diesel 3.0 V6 335 koni oraz plotki o wykorzystaniu 1.75 TBi z Giulietty. Niezależnie od silnika, cała moc nareszcie idzie na tył, a pomaga w tym manualna lub dwusprzęgłowa skrzynia biegów. Alfa chwali się również różnymi systemami i technologiami zapakowanymi w tą piękną karoserię, ale nie ma co przynudzać. To w większości standard w segmencie.

Debiut Julii to również debiut odświeżonego logo. Tu rewolucji nie ma, tylko niezbędne kosmetyczne poprawki, żeby unowocześnić i nieco wygładzić symbol marki.

Piękny dzień dla Alfy Romeo, piękny dzień dla motoryzacji.

Zdjęcia © Alfa Romeo

 

1 Komentarz

  1. Czy tylko dla mnie samochód ten wygląda identycznie jak BMW seri 3 z innym grillem i światłami? Nawet napęd na tył pasuje 😉

     

Wyślij komentarz